Statya.jpg

Як пандемія позначається на психічному здоров’ї дітей

12.01.20210

Після смерті мами, Кенлі Гупта, будучи зовсім маленькою, перестала розмовляти. З часом вона вилікувалася від тривожного розладу, званого мутизмом, але в березні 2020 року 8-річна дівчинка знову замовкла.

Зміна відбулася незабаром після закриття її школи. Кенлі була шокована, коли її школа закрилася.

«Мені було дуже сумно, тому що я не бачила своїх друзів», – сказала вона.

Дівчинка була соціально адаптованою дитиною і добре вчилася. Але після того, як пандемія змусила школу перейти на дистанційну форму навчання, Кенлі часто пропускала заняття і ховалася під ковдрою разом зі своєю улюбленою іграшкою. Велику частину часу вона відмовлялася говорити. Кілька слів, які вона промовляла, вимовлялися мультяшним голосом, яким розмовляла її улюблена іграшка.

Замість того, щоб заходити в Zoom для занять, вона більшу частину часу проводила, граючи в яскраво-рожевий iPad. Вона також перестала займатися гімнастикою і стала набагато більше їсти.

Kenley and Anakin Gupta on their iPads at their home in Oakland on Nov. 9, 2020.

«Було щось схоже на нав’язливу необхідність постійних перекусів, якого я ніколи раніше не бачив», – сказав Джей Гупта, батько Кенлі.

Як батько-одинак, він теж щосили намагається поєднувати свою роботу професора філософії в місцевому коледжі, а також виховувати близнюків Кенлі і Анакіна.

Анакін теж не любить дистанційне навчання. «Я вважаю за краще справжню школу, тому що я енергійний хлопчик», – сказав він. «Коли я вчуся вдома, я просто сиджу на дивані і дивлюся в монітор».

Психічне здоров’я Анакіна не погіршилось під час ізоляції, але 8-річний хлопчик все ж відставав від вивчення шкільної програми по закінченні декількох місяців.

«Я дійсно відчував себе так, ніби кинутий посеред океану», – сказав його батько. «У якийсь момент я здався».

Тривожні тенденції

За даними Центрів з контролю і профілактиці захворювань, ще до появи коронавіруса у дітей у віці від 6 до 17 років все частіше почали з’являтися такі проблеми з психічним здоров’ям, як депресія і тривожність. Дослідження показують, що соціальна ізоляція може погіршити ці хвороби.

В даний час мало достовірних даних про те, як пандемія впливає на психічне здоров’я дітей, в основному тому, що обмеження і ізоляція все ще триває, а дослідження вимагають ретельного вивчення і часу. Ті нечисленні дані, які отримані на сьогодні в результаті досліджень вчених, викликають занепокоєння.

Навесні в США був проведено національне опитування за участю 3300 старшокласників, які відзначили, що вони відчувають себе нещасними і пригніченими під час карантину набагато більше, ніж зазвичай. Майже 51% заявили, що відчувають велику невпевненість в майбутньому.

Так само було проведено опитування однієї тисячі ста сорока трьох батьків, які спостерігали за своїми дітьми, після введення обмежень в Італії та Іспанії, отримані дані, свідчать про те, що у 86% дітей порушена концентрація уваги, що пов’язано з проведенням більшої кількості часу в мережі і впливом тривалого сну, відповідно, менше часу було витрачено на фізичну активність.

Опитування 2330 школярів в Китаї свідчить про зростаючий показнику тривожного стану і депресії. Існує й інші факти і статистика, що підтверджують ці тенденції.

«Ми спостерігаємо високий рівень тривожності і депресії», – сказала Сон-Тієї Троттер, психотерапевт з Каліфорнійського університету працює в дитячій клініці Сан-Франциско Беніофф в Окленді.

За її словами, в її шкільній клініці було зареєстровано більше спроб суїциду серед молоді за перші чотири тижні пандемії, ніж за весь попередній рік.

«Вони втрачають надію і впевненість», – сказала Троттер. «Відсутність цілей. Живого спілкування з однолітками. Фізичної активності. І віри в майбутнє ».

Троттер радить батькам більше часу проводити зі своїми дітьми, ретельно планувати розпорядок дня, включати фізичні вправи. Також вона радить батькам подбати і про себе, адже діти дуже сприйнятливі і багато в чому копіюють дорослих.

Як пандемія змушує дітей почувати себе?

«Приділіть якомога більше часу для відпочинку, відновлення», – сказала вона.

Школи і громадські організації також вчаться підтримувати учнів і студентів за допомогою онлайн трансляцій, сеансів телемедицини, спортивних занять, освітніх програм. Троттер посилається на існуючу ферму яка функціонує в середній школі Каслмонт в Окленді.

«Є діти, які займаються садівництвом там три дні на тиждень, вирощуючи різного виду овочі і фрукти», – сказала вона.

Вона процитувала одного підлітка, який підписався на заняття. «Якби не COVID, я б ніколи не сунув руки в бруд», – сказав учень.

Повірте в себе і станьте морально стійкі

Сім’я Гупта змінилася за літо, коли близнюки записалися в літній табір під відкритим небом. Щоденне перебування в якому включало в себе: спортивні заняття з гімнастики, футболу, бейсболу та інших видів спорту. Крім спортивних занять діти багато проводили час спілкуючись між собою за участю педагогів і психологів. Через кілька тижнів Кенлі оговталася і повернулася до свого попереднього стану.

«Примітно, що її настрій кардинально змінилося з депресивного на оптимістичний», – сказав її батько. «Вона інша людина».

Зростання соціальну взаємодію проклало шлях до звичайного стану дітей в якому вони перебували до пандемії відвідуючи щодня школу і позашкільні секції. Восени почався новий навчальний рік, як і в минулому році навчання проходили дистанційно, але завдяки правильно складеного розпорядку дня, діти не пропускали уроки і з радістю підключалися до занять в прямо ефірі. Кенлі недавно знову проявила бажання до занять гімнастикою і малювання, завдяки постійному спілкуванню з друзями з літнього табору у неї все рідше виникало почуття тривоги.

Вона все ще перебуває «в боротьбі з якоюсь внутрішньою, тихою бурею», підкреслив її батько. Але Гупта шукає нові способи допомогти Кенлі впоратися з ситуацією. Наприклад, якщо хтось із членів сім’ї сидить поруч з нею під час занять в Zoom, то намагається постійно її підтримувати, а в перервах обов’язково включати фізкультхвилинки. Присутність та підтримка когось знайомого дуже важливі для неї.

Гупта з нетерпінням чекає того дня, коли заняття будуть проходити в навчальних закладах та педагоги зможу підтримати Кенлі наживо.

«Я повністю за відкриття шкіл», – сказав він, якщо це буде зроблено безпечно.

Посилання на ресурс статті

 


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *